بحران

مقابله با جنگ روانی

بحران

مقابله با جنگ روانی

راهکارهای استراتژیک مقابله

انواع واسطه های تهاجمات روانی ، دشمن و اهمیت شناسایی آن

سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۲۶ ب.ظ | افشین نجفقلی دوست | ۰ نظر

١- واسطه : 

هر واسطه ای بین تولید کننده تهاجمات و افراد مورد هدف این حملات که همان نسل فعال جامعه هدف به شمار میرود به عنوان یک عامل تسهیل کننده در روند انتقال تهاجمات در بین افکار عمومی و اثر بخش کردن آن ، وجود دارد که بدون این طیف تولید کننده حملات در کار خویش قادر به استمرار بخشیدن به عملیات های خود نخواهد بود.

شناسایی سرشاخه های اصلی و کلیدی این عوامل ، کمک شایانی به پیشرفت عملیاتی مقابله با تهاجمات روانی در سطح گسترده خواهد کرد.

٢- عامل :

واسطه های تسهیل کننده و استمرار بخش عملیات روانی دشمن به توسط تمایزات خط دهی شده از طرف تولید کننده سعی میکند ابهامات واقعیات را افزایش داده و با ایجاد سوالات متعدد ، حقایق موجود را وارونه و غیر واقعی برای افکار عمومی جلوه دهد و تحریک بیش از پیش آنان را در توضیح خواهی ، از مسئولان را باعث شود.

٣- تقسیم وظایف عمده :

مجری ثانویه یا تسهیل کننده ، با عملیات هماهنگ با تولید کننده اصلی یعنی دشمن ، اقدام به تقسیم وظایف به قسمت های ریزتر جهت خودجوش جلوه دادن تحرکات حاصل از عملیات تهاجمات روانی اقدام مینماید و هدف دوم از انجام این روش پنهان کاری رد پاهای (دشمن مهاجم) و عامل اصلی و حقیقی و پشت پرده تهاجمات میباشد.

٤- توزیع کننده وظایف :

عناوین و اسامی ساختگی داخلی با نوعی خزیدن نرم و غیر محسوس در میان بازیگران به بازی گرفته شده ، نظرات سازماندهی شده خود را جهت موثرتر کردن به اصطلاح اهداف اصلاح طلبانه و حفظ ایمنی و مراقبت مختلف کاری خویش ، به افکار عمومی هدف منتقل نموده و عملیاتی مینماید.

نقل از کتاب بحران شایع ( راهکارهای استراتژیک مقابله با جنگ روانی و توسعه امنیت اجتماعی) تهران - انتشارات تینای طهرانی ١٣٩٤ هجری شمسی - ٢٠١٦ میلادی- مولف : افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی