تحلیل و ارزیابی تبلیغات
سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۰۸ ب.ظ |
افشین نجفقلی دوست |
۰ نظر
تهاجمات روانی برای جذب افکار عمومی جامعه هدف اجبارا اقدام به انتشار خبر و تفاسیری مینماید که جهت گیری فکری او را نشان میدهد. همچنان که در راستای تاثیر ساز کردن حملات روانی خود اقدام به پخش انواع برنامه های سرگرم کننده بر روی امواج کوتاه رادیویی و یا تلویزیونی به اقصی نقاط جهان مبادرت میکند. محتویات مطالب تبلیغاتی فرصت های ذیل را برای تحلیلگر پدید می آورد: 1-دستیابی به اطلاعاتی که به شکل خبر منتشر میشود. 2-اخباری در مورد وضعیت نیروهای جامعه هدف و برآورد نارضایتیهای ممکن از مقامات مسول آن. 3-شناسایی افراد یا شخصیتهای مورد هدف دشمن. 4- کلیه داده ها و اطلاعاتی که افراد مسول در سازمان مقابله با تهاجمات روانی را قادر میسازد تا طرح ریزی روابط صمیمانه با یگ گروه خاص از درون جامعه دشمن را باعث شده و جهت گیری این ارتباط بر ضد گروههای مهاجم فعال آن اقدامات مقابله ای خود را عملی نماید. کتاب بحران شایع ص 40 و 41
- ۹۵/۰۳/۲۵