بحران

مقابله با جنگ روانی

بحران

مقابله با جنگ روانی

راهکارهای استراتژیک مقابله

انواع واسطه های تهاجمات روانی دشمن و اهمیت شناسایی آن

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۳۴ ب.ظ | افشین نجفقلی دوست | ۰ نظر

۱_واسطه: هر واسطه ای بین تولید کننده تهاجمات و افراد مورد هدف این حملات که همان نسل فعال جامعه هدف به شمار میرود به عنوان یک عامل تسهیل کننده در روند انتقال تهاجمات در بین افکار عمومی و اثر بخش کردن آن ، وجود دارد که بدون این طیف ، تولید کننده حملات در کار خویش قادر به استمرار بخشیدن به عملیاتهای خود نخواهد بود . شناسایی ، سر شاخه های اصلی و کلیدی این عوامل ، کمک شایانی به پیشرفت عملیاتی مقابله با تهاجمات روانی در سطح گسترده خواهد بود.                                       ۲_ عامل: واسطه های تسهیل کننده و استمرار بخش عملیات روانی دشمن به توسط تمایلات خط دهی شده از طرف تولید کننده سعی میکند ابهامات واقعیات را افزایش داده و با ایجاد سوالات متعدد ، حقایق موجود را وارونه جلوه دهد و تحریک بیش از پیش آنان را در توضیح خواهی ، از مسئولان را باعث شود .                        ۳_ تقسیم وظایف عمده : مجری ثانویه یا تسهیل کننده ، با عملیات هماهنگ با تولید کننده اصلی یعنی دشمن ، اقدام به تقسیم وظایف به قسمتهای ریزتر جهت خود جوش و مردمی جلوه دادن تحرکات حاصل از عملیات تهاجمات روانی اقدام مینماید و هدف دوم از انجام این روش پنهان کاری رد پاهای خود (دشمن مهاجم) و عامل اصلی و حقیقی و پشت پرده تهاجمات میباشد.                ۴_ توزیع کننده وظایف : عناوین و اسامی ساختگی داخلی با نوعی خزیدن نام و غیر محسوس در میان بازیگران به بازی گرفته شده نظرات سازماندهی شده خود را جهت موثرتر کردن به اصطلاح اهداف اصلاح طلبانه و حفظ ایمنی و مراقبت سطوح مختلف کاری خویش، به افکار عمومیه منتقل نموده و عملیاتی مینماید.      استراتژی ترویج در تهاجمات روانی :                    برنامه ریزی و طراحی روشهای ترویج عبارتند از انتخاب ترکیبی موثر از میان ابزارهای ترویج برای عملیاتی کردن اهداف خاص مربوط به استراتژی های تسلط بر افکار و آرا عمومی جامعه هدف و قشر فعال و تاثیر گذار آن توسط چهار نوع روش با رنگ ظاهری و ساختگی آغشته به احساساتی از قبیل آگاهی دادن مبتنی بر دلسوزی کردن ، ترغیب و تشویق و ایجاد انگیزه و یاد آوری مستمر ابهامات خلق شده در زمینه های واقعیات موجود ، که دارای کاربردهای موثری بوده و از طرق ذیل شکل میگیرد:                           ۱_ تبلیغات : هر گونه شکلی از نشان دادن تداوم بخش نظرات بوسیله یک پشتیبان معروف همچون نشریات و روزنامه های کثیر الانتشار داخلی و وابسته جامعه هدف ، رادیو و تلویزیون انجام میشود که با صرف هزینه های سنگین مالی همراه است .                                                            ۲_ ترویج نظرات غیر واقعی : کشیدن پرده ابهام بر روی وقایع مهم جهت تحریک افکار عمومی هدف که در قالب کمک های انسان دوستانه پ طرفداری از حقوق بشر به توسط عوامل مزدور به بازیگران صحنه تزریق میشود.                                ۳_ معرفی به عموم : هر گونه روشی به شکل غیر شخصی مثل اشاعه نظرات در مورد یک موضوع مهم و فلسفه وجودی آن در اخبار واقعی و متعاقبا خلق ابهامات با پخش و انتشار اخبار با مقداری از پیش زمینه های حقیقی مخلوط با دروغ های مربوطه جهت غلبه بر باور مردم تا اندازه ای که به بحث روز تبدیل شود .                    ۴_ توزیع شخصی: در چنین شرایطی عامل ثانویه از طرف تولید کننده تهاجمات روانی خط دهی شده و همچون عامل نجات بخش خود را مینمایاند و در بیان به راه کارهای نن زا با ظاهری ملی و میهنی وارد عرصه افکار عمومی جامعه هدف شده و زمینه های ناامن خلق شده را به آشوب های آغشته به غارت اماکن عمومی ، دولتی ، خصوصی تبدیل نموده و بهره برداری لازم را از این طریق ممکن میسازد.  ((نقل از کتاب بحران شایع   مولف: افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت دولتی  انتشارات تینای طهرانی  ایران_تهران ۱۳۹۵_۱۳۹۴ هجری شمسی و ۲۰۱۶ میلادی  صفحات ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ ))

  • افشین نجفقلی دوست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی