۱_ حفظ توسعه و ترویج قابلیت های ارزشی و اعتقادی و تقویت منابع اطلاع رسانی. ۲_ حفظ و توسعه انتشارات رسانه های گروهی و استقرار به موقع اخبار و واقعیات در مسیر فعالیتهای تبلیغاتی . ۳_ ارزیابی عملکرد وضعیت موجود با استانداردهای معین. ۴_ تحقق و توسعه استانداردها و استراتژی ها . ۵_ تایید و انتشار استانداردهای نهایی و استراتژی های کارآمد. ۶_ اطلاع رسانی تخصصی و ترویج ارتباطات مردمی. ۷_ برآورد نگرانی های عمده افکار عمومی و پیشگیری از نفوذ اخبار ساختگی. ۸_ شناساندن اهداف تبلیغات دشمن و وسایل فریبنده او جهت تخلیه روانی و اطلاعاتی او. ۹_ تفسیر مستمر اخبار در محدوده واقعیات و به روشی که محورهای اصلی و مهم در آن لحاظ شده باشد. سیاست کاری ایجاب میکند تا نسبت به روشهای در نظر گرفته شده در جنگ روانی ، ساز و کارهای خاصی را جهت عملیات شناسایی در نظر گرفت . در عرصه مهم و حساس تبلیغات ، مراکز انتشار نقش بسزایی در محیط بندی تبلیغات ایفا میکند و از این لحاظ هر روش تبلیغی رفتار و کنش های خاصی را به خود اختصاص میدهد تا نسبت به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد. از حیث شناسایی ، منابع انتشار دهنده تبلیغات در سه قسمت قابل بیان میباشد : ۱_ تبلیغات خاکستری ۲_ تبلیغات سفید ۳_ تبلیغات سیاه تبلیغات خاکستری؛ که در آن روش انتشار مشخص بوده و الزاما به منابع انتشار خاصی نیز ارتباط داده نمیشود. تبلیغات سفید؛ که مراکز انتشار در آن مشخص بوده به طوری که گوینده یا ارائه دهنده آن منتخب یکی از مقامات مسئول رده های مختلف نظامی ، اداری میباشد . همچنین تبلیغات سیاه که مراکز نشر در این نوع تبلیغات جهت پنهان نمودن خویش از روشهای پیچیده ای استفاده میکنند تا موضوع نشر و عرضه آن به منابع دیگر نسبت داده شود که این روش در تهاجم سری از کاربرد ویژه ای برخوردار است. طرف های درگیر جنگ در بعضی موارد و مواقع مورد نیاز هم در تبلیغات آشکار و هم در زمینه تبلیغات سری از رادیو بهره میجویند. (نقل از کتاب بحران شایع مولف: افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت دولتی انتشارات تینا طهرانی تهران ۱۳۹۵_۱۳۹۴ هجری شمسی) ص ۱۷ و ۱۸