بحران

مقابله با جنگ روانی

بحران

مقابله با جنگ روانی

راهکارهای استراتژیک مقابله

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

بحران شایع مولف : افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت دولتی و دانشجوی دکترا تهران انتشارات تینای طهرانی ۱۳۹۵-۱۳۹۴ تیراژ ۱۰۰۰ عرضه در کتابفروشی های معتبر تهران کرج ارومیه تبریز مراغه سنندج قیمت ۱۱۰۰۰ هزار تومان

کتاب بحران شایع ((راهکارهای استراتژیک مقابله با جنگ روانی و توسعه امنیت اجتماعی)) مولف : افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت دولتی و دانشجوی دکترا تهران انتشارات تینای طهرانی ۱۳۹۵-۱۳۹۴ تیراژ ۱۰۰۰ عرضه در کتابفروشی های معتبر تهران ، کرج ، تبریز ، ارومیه ، سنندج و مراغه اولین کتاب استراتژیک در زمینه جنگ روانی (فصل اول) که بر اساس تحلیل محیطی ، جهت گیری ، تدوین ، اجرا ، و کنترل استراتژیک به رشته تحریر درآمده است. 

کتاب بحران شایع با موضوع راهبردی امنیتی ؛ راهکارهای استراتژیک مقابله با جنگ روانی و توسعه امنیت اجتماعی در تهران انتشارات تینای طهرانی ۱۳۹۵-۱۳۹۴ مولف: افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت دولتی((دانشجوی دوره دکترا)) تیراژ ۱۰۰۰ جلد عرضه در کتابفروشی های معتبر تهران ، مراغه، تبریز، کرج 

انتشار کتاب مالکیت دولتی و مدیریتی

پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴ ب.ظ | افشین نجفقلی دوست | ۰ نظر

افشین نجفقلی دوست دکتر مجید رحیمی ، دکتر اشرف نادر احمدیان 

شایعه و روان شناسی آن افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت دولتی

پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۸ ب.ظ | افشین نجفقلی دوست | ۰ نظر

وقتی میگوییم شایعه پخش نمیشود مگر موضوع آن برای شنونده و پخش کننده اهمیت داشته باشد، میخواهیم توجه را به عامل انگیزش در شایعه جلب کنیم. هر نیاز انسانی میتواند به شایعه توان تحرک بدهد. علاقه جنسی مسبب بسیاری از شایعات و اکثر رسواییها بوده است. نگرانی پشت سر مرگ و داستانهای تهدید آمیز رایج است. امید و هوس خصیصه اصلی شایعات رویایی است. تنفر انگیزه اصلی داستانهای بد نام کننده است. در اوت ۱۹۴۵ شایعه ای درباره روسیه پخش شد. این شایعه ، انگیزه شوروی در اعلان جنگ به ژاپن را صرفا معامله ای برای دستیابی به راز بمب اتم عنوان میکرد. کسانی که این داستان را باور داشته بودند و آن را ترویج میکردند از روسها خوششان نمی آمد و شاید به دولت واشنگتن نیز علاقه ای بیش از روسها نداشتند. تنفری بسیار عمیق ، انگیزه انتشار این شایعه بود امادشایعه ساز به جای طرح صریح ((من از روسها متنفرم)) یا ((من از دمکرات ها متنفرم)) دست به انتشار شایعه ای میزند تا از فشار احساس تنفر رها شود و آن را توجیه کند و توضیح دهد. در این جا توجه به مقاصد پیچیده ای که شایعه در خدمت آنهاست مهم است. اگر کسی اجازه یابد به شخص یا هر چیز دیگری که مورد تنفر اوست ضربه وارد آورد این کار موجب رها شدن یک احساس تند اولیه خواهد شد. در همان دن این کار احساس آن فرد را نسبت به آن موقعیت توجیه میکند و در عین حال توضیحی است برای خود او ودیگر در خصوص این که چرا او چنین احساسی دارد بنابراین شایعه نه تنها موجب آرامش میشود بلکه منطقی نیز جلوه میکند . با این وجود توجیه عواطف و معقول جلوه دادن آنها تنها تجلی برخورد ظاهرا منطقی ما نیست. به دور از فشار عاطفی خاص ، ما مستمرا به دنبال یافتن معنا از محیط پیرامون خود هستیم . به این معنا که فشار عاطفی به همراه فشار رهنی با هم وجود دارند. تلاش برای یافتن دلیل فاب قبولی برای موقعیتی مبهم ، خود یک انگیزه و محرک است و دنبال خاتمه خوب بودن حتی بدون این که عامل مشخصی در کار باشد به ما کمک میکند تا قوه حیات بسیاری از شایعات را درک کنیم، ما میخواهیم چرایی ، چگونگی ، و به خاطر چه بودن جهان پیرامون خود را دریابیم. اذهان ما نسبت به هرج و مرج اعتراض میکنند حتی از طفولیت میپرسیم چرا ؟ این تلاش برای یافتن معنا از تمایلات ناگهانی ما برای دلیل تراشی و توجیه عواطف گذرا وسیع تر است. در نتیجه ، ورود و اقامت بیگانه ای با خرفه ای ناشناخته در یک شهر کوچک ، سرچشمه پیدایش افسانه های بسیاری میشود. تمام این افسانه ها میخواهند علت ورود بیگانه را برای اذهان کنجکاو توضیح دهند. یک حفاری ظاهرا عجیب و غریب در یک شهر ، الهام بخش توضیحات پر اوهام و خیالبافانهد ورد آن میگردد . شایعه و روان شناسی آن ؛ افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت دولتی.

جنگ روانی ، بنیادهای ویژه جنگ روانی

پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲ ق.ظ | افشین نجفقلی دوست | ۰ نظر

بنیاد فورد(( Ford Foundation)) فعالیتهای بنیاد فورد نسبت به سایر بنیادها متنوع تر است. بخشی از فعالیت برون مرزی این بنیاد که از سال ۱۹۷۳ با مساعدت ۸۵۰ نفر برنامه ریز در داخل آمریکا و ۹۲۰ نفر کادر متخصص در خارج از این کشور انجام گرفته ، تاسیس درمانگاههای صحرایی در هندوستان ، برزیل ، اندونزی ، و سنگاپور برای عقیم ساختن مردم این کشورها بوده است. مرکز مطالعاتی نهادهای دمکراتیک که در سانتا باربارا ایالات متحده قرار دارد یکی دیگر از فعالیتهای متنوع بنیاد فورد است. این نهاد وظیفه جلب و جذب جریانهای چپ و ضد آمریکایی را در حوزه های داخلی و خارجی ایالات متحده بر عهده دارد که با برقراری حقوق و مزایای قابل توجه برای افراد و جریانها ؛ ضمن آن که درصد عمده ای از کنک های مالی تراست ها و کارتل های دنیای سرمایه داری را برای رفع خطر جذب میکند و از تعداد دشمنان آمریکا کم کرده و بر دوستانش می افزاید . بنابر گزارش پایگاه خبری _ تحلیلی ولتیر نت ؛  بنیاد فورد به عنوان یکی از بنیادهای در ظاهر بشر دوستانه اما در اصل در راستای دستورهای سازمان جاسوسی آمریکا فعالیت میکنند ، هنری فورد بنیاد فورد را در سال ۱۹۶۳ ایجاد کرد . وی که یک شخصیت افسانه ای برجسته در صنعت اتومبیل سازی میباشد ، از تمامی طرح های ایجاد حکومتهای دیکتاتوری طی قرن بیستم حمایت میکرد .برای مثال وی تا قبل از ۱۹۳۳ به ناسیونالیسم ملی آلمان کمک مالی نمود سال ۱۹۳۸ هیتلر ، صلیب والا ی شاهین آلمان را به وی اهدا کرد و وی نیز بخش اعظم سرمایه کاربن چمسیت ، تولید کننده گاز ریکلون بی  ؛ را تامین نمود. در همین حال فورد در طی دهه ۳۰ اولین کارخانه اتومبیل سازی را برای استان ساخت. او طی دهه ۵۰ و ۶۰ در گورکی شوروی، به ساخت وسایل نقلیه ای که برای ارتش نورس ویتامیز ((ویتنامی های شمال )) ارسال میشد ادامه داد. هنگامی که ایالات متحده آمریکا به قدرت اول جهان تبدیل شد  ، سفیر سابق آمریکا در اتحاد جماهیر شوروی ،یعنی ژنرال جورج اف کنان  کوشید تا با متقاعد ساختن اطرافیان خود و القا این حقیقت که خطری بزرگتر از حزب نازی نیز وجود دارد رییس‌جمهور ترومن را از خلع سلاح نمودن کشور منصرف کند و به جای آن پیشنهاد کرد تا آمریکا با پنهان ساختن ماشین جنگی خود آماده یک رویارویی دیگر باشد.  جنگ روانی بنیادهای ویژه جنگ نرمال افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت دولتی تهران ۱۳۹۵ شمسی ۲۰۱۶ میلادی .