بحران

مقابله با جنگ روانی

بحران

مقابله با جنگ روانی

راهکارهای استراتژیک مقابله

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

ساختار مالکیت سیاسی در جامعه آمریکا

سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۰۷:۲۷ ب.ظ | افشین نجفقلی دوست | ۰ نظر

ساختار مالکیت سیاسی عوامل پشت پرده دولت های ادواری آمریکا ، دو بعد دارد : 

تمرکز مالکیت سیاسی و هویت سهامداران سیاسی.

سهامداران مالکان سیاسی ، مالک منافع سیاسی و اقتصادی حاصل از درآمدهای تخصیصی از محل کشورهای هدف هستند و انجام عملیات بازرگانی را به نمایندگی از خود به مدیران تحت نظر واگذار میکنند که این امر ممکن است منجر به تضاد منافع شود. 

انگلستان و آمریکا با تعداد زیادی از شرکت های سهامی بین المللی تحت مدیریت ظاهری بازرگانان تجاری که در بیشتر موارد ، مالکیت آنها بطور گسترده پراکنده شده و سهامداران ظاهری این شرکت ها ، به لحاظ داشتن مسئولیت فرمانبرداری و اجرایی تاثیر ضعیفی در تنظیم سیاست های اعمال شده دارند و در زمینه ساختار مالکیت سهام تقریباً  مشابهند.

سیاستگذاران مخفی پشت پرده دولت های ادواری آمریکا ، با تربیت بازرگانان تجاری ، آنها را تحت شرکت های ذیربط به کشورهای هدف گسیل میدارند تا مسئولیت اجرای سیاست های شکار استعدادهای اقتصادی و ایجاد فرهنگ مصرف و فرهنگ عقاید مورد نظر را پایه ریزی نمایند.

بر اساس مطالعات و پژوهش های فرایند شناسی در مورد حرکت سیاستگذاران پشت پرده دولت های ادواری آمریکا ، نتایج مهمی آشکار شده است: 

١- دولت های ادواری آمریکا از لحاظ تنظیم سیاستها در مورد کشورهای هدف ، نقشه های تورم زا و تکراری را در انواع مختلف آن ، اجرایی میکنند تا با سیاست های ضد و نقیض نسبت به خسته کردن ملتهای هدف ، پرداخته و با تغییر روش های انبار شده در نقشه هایی که از لحاظ ذاتی دارای ماموریت های مشترک هستند برای غارت منابع معدنی و ... این کشورها اقدام کنند.

 

٢- برنامه نویسان پشت پرده آمریکا با ایجاد فرصت کار و تفریح زمانبندی شده محدود و مساوی نمودن تایم کار و استراحت ، بودجه معین شده ای را تخصیص داده اند تا استعمار فکری مردم را در محدوده کنترل شده ای بصورت خودکار ، تحت نظر داشته باشند و با دست به دست کردن قدرت سیاسی در بین دو حزب دمکرات و جمهوریخواه و تقسیم تسلط بصورت ایجاد تراکم و انفجار که در جبهه های دو حزب دائماً بعنوان وظیفه جایگزین سازی میشوند نسبت به تامین منافع شخصی معین بصورت مخفی اقدام میکنند و به بقائ خود در صحنه سیاسی ایالات به ظاهر متحد ، برنامه ریزی میکنند. 

این بررسی ادامه دارد....