بحران

مقابله با جنگ روانی

بحران

مقابله با جنگ روانی

راهکارهای استراتژیک مقابله

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

دو حزبی

جمعه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۱۲ ب.ظ | افشین نجفقلی دوست | ۰ نظر

سیستم دو حزبی در کشورهایی چون آمریکا ، نقش جریان اندازی توپ فوتبال را در زمین بازی دو طرفه دولت و مردم ایفا میکند بطوری که در کشورهای دو حزبی ، سعی میشود نظرات قاطع دو حزب در طول دو مقطع زمانی حاکمیت پیش بینی شده اجرایی شود و با این پوشش مردم نیز بالإجبار میبایستی تحت تاثیر یکی از این دو حزب قرار گیرند و  در واقع برای خیلی از جامعه انسانی در حکم سازش با وضع موجودی را رقم میزنند که در دستان یکی از دو حزب دست به دست میشود!؟

چنانچه از شکل و محتوای دو حزبی های اجباری حاصل میشود باز هم موضوع دموکراسی آنچنان که شاید و باید ، نظرات جامعه انسانی را در الگوهای ارائه شده تامین کند ابهامات خاص خود را دارد که نیازمند بحث ها و بررسی های هوشمندانه تر را میطلبد! شاید به جرأت میتوان گفت که افسردگی حاصل از دست به دست شدن ظاهری اما یکنوتخت و تکراری قدرت یا حاکمیت ، حتی مشابه فصول سال هم از لحاظ تقسیم بندی سیستماتیک نیست! 

فصول سالی که بطور منظم و هوشمندانه در صدد تبیین این پیام از ناظم عالم میباشد که عملکرد حاکمیتی بشری نیز عین خواص فصول دارای فراز و مشیب های پیش بینی شده و نه اتفاقی را داشته باشد تا در فراسوی آن  بتوان نظریات نسبی آحاد جامعه انسانی را تصور نمود و بهبود بخشید و نسبت به نظم عملکردی حاکمیت ها با تخصیص خواص مرتبط با آن ، فصولی را قائل بود و عملیاتی نمود.

جریان داشتن تکراری قدرت در دو طیف یا دو حزب که دائما بصورت تعریف شده ، همدیگر را لغو مینمایند در دراز مدت موجب یکنواختی روحی جامعه انسانی و رکود تدریجی خواهد شد و بی شک آنچه که مهم است نزاع ها و 

جدل های ساخته فکر بشر آن بصورت ساختگی یا مصنوعی ، سبب هماوایی مردم نمیشود تکرار در سایه تنظیم واقعیت های متنوع و راه گشا و متاثر از بطن خواص فصلی متعدد و تنظیم سیاست های مبتنی بر حرکت هایی با صفات متناسب همراه باشد تا افسردگی تکرارهای بین دو حزب را شامل نشود!

بحرانی که کشورهای دو حزبی را دموکراتیک جلوه میدهد نقش تظاهر را در تقسیم قدرت خود محورانه آن بصورت پوششی بازی میکند تا به بهانه آن ، مشروعیت یا دموکراتیک بودن خود را از لإیه های اجباری آن حاصل آورد که نهایتا موجب فروپاشی خواهد شد و این اتفاق ، حتمی است!

هوشمند سازی سیستم ها

يكشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۱۸ ب.ظ | افشین نجفقلی دوست | ۰ نظر

هوشمند سازی سیستم های اداری و... جوامعی که از لحاظ بروکراسی اداری درگیر آیین نامه ها و قوانین تفسیری بوده و تحت شرایط نظرات سلیقه ای انسانی اداره میشوند از اقدامات توسعه بخش همه جانبه در راستای ایجاد رفاه و عدالت اجتماعی جوامع در حال توسعه و یا خواهان پیشرفت ، محسوب میشود!                                      پیشگیری از تبعیض های ناشی از برخورداری های نامتوازن از قوانین به رغم دخالت سلیقه های شخصی مجریان قوانین در جوامع و همچنین پیشگیری از بوجود آمدن رانت های حاصل از حاکمیت روابط انسانی بر اجرای آن امورات کهنه و عقب افتاده از قافله قطعیت یافتن قوانین آن هم با نام وزین قانون که امروزه در عصر تکنولوژی از آن به عنوان هوشمند سازی قوانین ، نام میبرند نیاز مبرم بشریت منتظر به تحولات اساسی در روند تامین عادلانه زندگی بشر شدیدا احساس میشود و البته این به آن معنی نیست که سیستم هوشمند برنامه ریزی شده ، به معنای واقعی ، عدالت محور میباشد اما به لحاظ عدم دخالت داشتن سلیقه های انسانی در مسیر اجرای قوانین و نیز قطعی بودن آن و نهایتا برخورداری همه آحاد جامعه از آن به نسبت مساوی ، تسکینی در جهت پیشگیری از بوجود آمدن آیتم های نامطلوب تبعیض و بی نظمی های آن در جامعه را منجر میشود....! من در کتاب بحران شایع با موضوع راهکارهای استراتژیک مقابله با جنگ روانی و توسعه امنیت اجتماعی به طراحی معادله ای نسبی در زمینه اهمیت اهداف در برنامه ریزی سیستماتیک مبادرت نمودم : اهداف > راه حل و امکانات ==> توسعه 

اهداف = راه حل ها و امکانات ==> تعادل       اهداف <راه حل ها و امکانات ==> عدم تعادل و توسعه 

بطوری که سیستم قانونگذاری جوامع در حال توسعه یا خواهان توسعه میبایستی با پیروی از چارچوب علمی و عملی برنامه ریزی سیستماتیک ، نسبت به وضع قوانین قطعی و هوشمند اقدام نمایند تا از هر گونه انحرافات و کجرویهای روانشناختی که موجب زیر سوال بردن بودن بشر را در کنار همنوعان خود و بوجود آمدن ناامنی های متصل به این پارامترها را از صحنه زیستن و زندگی نمودن در کنار هم برای ماموریتی فراتر از یک نفس کشیدن ترسیم نمایند بحول و قوه الهی.