وقتی تولید کننده کالایی ، با مصرف کننده آن کالا ، هویت پیدا میکند باید حقوق مصرف کننده از لحاظ تعلق گیری درصد سود فروش آن کالا ، رعایت شود. مخاطب یک کالای تولیدی ، توسط مصرف کننده به عنوان مصرف اجتماعی ، نباید فقط در خرید کالا خلاصه شود.
فلسفه وجودی یک کالا ، با مصرف کننده آن معنا میشود ، اگر مصرف کننده ای وجود نداشته باشد تولید کننده ای بوجود نخواهد آمد! در عرصه سیاسی نیز اگر مردم جامعه یک کشور ، مخاطب یا مصرف کننده عواید ناشی از روابط سیاسی تولیدی ، هستند باید از منافع این تولید نیز برخوردار شوند.
تقسیم یک موضوع انسانیت محور مطلوب ، محسوب میشود و مقیاس آن در بدیهی ترین شرایط ، نصف کردن سود متعارف بین برخوردار شوندگانی است که مصرف کالای مربوطه را اجتماعی نموده اند پس در واقع نصف + یک سود باید به تولید کننده و ۴۹ درصد سود حاصله بعنوان حقوق مصرف کننده در یک حساب بانکی عمومی قابل دسترس شهروندان ، ذخیره شده و تقسیم شود.
به همین منظور یک کالای تولیدی باید دارای شناسه مصرف و سریال مختص آن قطعه از کالا باشد تا حقوق مصرف کنندگان آن ، مالیات آن ، و .... قابل شناسایی و رد یابی باشد و کالای ذیربط از هرگونه انبار شدن و تورم از ابعاد مختلف پیشگیری شود.
در عرصه روابط سیاسی کشورها نیز سازمان ملل متحد وظیفه دارد کالاهای تولیدی کشورهای مختلف را از حیث حفظ حقوق مصرف کننده و تعلق گیری درصدی از سود آن به مصرف کنندگان ، مدیریت کند. متاسفانه سازمان ملل متحد در حال حاضر به لحاظ موقعیت کنونی خود ، به یک سازمان متورم در اجرای سیاست ها و فرمایشات قدرت های استکباری تبدیل شده و با تورم آرای کشورها ، در تورم زایی های متعدد زورگویی های مختلف قدرتهای مطرح ، در جهان تبدیل شده است.
سازمانی که تحت عنوان ملل با صفت بارز متحد ، عنوان دارد در یک تبلیغ غیر واقع ، انباشته شده و دارای خصیصه بارز دفاع از حقوق مصرف کنندگان رفتارهای سیاسی در قبال تولید کنندگان خسارت بار این گونه رفتارهای سیاسی نیست و بلندگویی تبدیل شده است که هیچ قدرت اجرایی در دفاع و عملیات پیشگیرانه در برابر تهاجمات قدرت های استکباری به کشورهای مظلوم ندارد چرا که مدیریت های اعضای دایمی این سازمان ، در سلطه تعدادی از کشورهای صاحب قدرت سلطه میباشد و در واقع چنین قدرت طلبی ها برای خدمت جهانی بوجود نیامده اند بلکه برای کسب سود سلطه با خصلت فاقد رعایت حقوق مصرف کنندگان ، به نفع تعدادی از ارکان صاحب قدرت بر جهان حکومت میکنند و هر اقدامی هم میکنند با توافق مخفیانه پشت پرده ، تیم سازی شده اند و هریک با وظایف ظاهری و مخفی ، موتور سلطه محوری خود را با سودهای سرشار استکباری مخفی ، پیش میبرند.
مسئولیت های مدیران در زمینه مدیریت راهبردی رسانه دینی
١- تعیین ماموریت :
تصـمیم گیری درباره امر یا أموری که واحدی از آن ، بدان بپردازد و نیز اتخاذ تصـمیم درباره دیگر مسایل مهم ؛ نظیر رشد مداوم تشکیلات تهیه و توزیع اخبار تطبیقی با آموزه های تحلیل شده قرآنی را هدایت نموده بدان هویت میبخشد.
٢- تدوین فلسفه رسانه دینی :
تعیین باورها ، ارزش ها و نگرش های مبتنی بر آموزه های قرآنی و تطبیق اخبار وقایع مربوط به جهان با روایت ها و پیش بینی های هوشمند قرآنی بصورت دستورالعمل های نوشته و نانوشته ای که در مجموع ، شیوه انجام امور در سازمان رسانه دینی را تشکیل میدهند.
٣- تعیین سیاست ها :
اتخاذ تصـمیم مبتنی بر مطالعات و پژوهش های تقنین منشائ یافته از رسانه دینی و چگونگی رویکردهای در دسترس و نحوه عملکردها و فعالیت های عمده را در جهت انجام استراتژی سازمان رسانه دینی بر اساس فلسفه سازمان هدایت نماید.
٤- تنظیم اهداف :
تصـمیم گیری در قالب یا مدل مفهومی تحدید حدود شده بر مبنای کنترل همواره عملکردها جهت نیل به اهداف در چارچوب تعیینی و تشخیصی زمان شناسی معین ، و توسعه شناسی دینی رسانه از طریق تهیه طرح های اجرایی انتشار و توزیع ذینفوذ برای انجام استراتژی طراحی شده اند.
*٥- طرح استراتژی :
طرح مفاهیم ریشه در عمل شناسی بهنگام و آفرینش مضامین(تُولید محتوا) و برنامه های لازم برای دستیابی به اهداف هوشمند در راستای حضور موثر در میان رقبا و هدایت آنها. برنامه ریزی راهبردی رسانه دینی بخشی از برنامه ریزی کلی است که با شمول سازی نیازمندی های رسانه دینی ، برنامه ریزی مدیریتی و اجرایی میشود.
١- سرشناسه موضوع : الف) مدیریت دانش دینی و رسانه نگاری*
٢- شناسه دسترسی :
الف) قرآن پژوهی شامل وقوف بر پایه های تفسیری از ابعاد نوشتاری و تبدیل به دیتا
ب) مراحل تُولید دانش دینی :
داده Data =>اطلاعاتInformation => دانشKnowledge
٣- شناسه اطلاعات شناسی راهبردی دین :
الف) رویکرد مذهبی(شیعه)
ب) رویکرد سطح خردMicrolevel
ج) رویکرد کلان Macrolevel
٤- شناسه اهمیت اتاق خبر و اتاق اندیشه :
الف) زیربنای کار مشترک :
دانش
ب) زیربنای درست عمل کردن دو اتاق :
•مدیریت دانش دینی با رویکرد مذاهب رسمی
•مدیریت دانش دینی با رویکرد شیعه شناسی و مواضع مشترک با مذاهب رسمی دیگر
•مدیریت دانش دینی با رویکرد ادیان دیگر و مخرج مشترک با دین اسلام و مذهب شیعه
٦- شناسه اطلاعات از بعد مدیریت و مخاطب شناسی :*
الف) ویراستاران و مدیران اتاق خبر و اتاق اندیشه
منابع :
الف) کتاب صدابرداری در خبر
ب) کتاب بحران شایع
ج) مدیریت استراتژیک