۱_ دشمن توان اجرایی خود را توسط چه راههایی عملیاتی میکند؟ ۲_ تحلیل و ارزیابی از ساختار سازمانی جنگ روانی دشمن چگونه است ؟ و کدام اهداف را میتواند تهدید کند؟ ۳_ مشاغل و اهداف مورد نظر دشمن کدام است ؟ ۴_تحقیقات و بررسی ها برای مقابله با تهاجم روانی ، در چه زمینه هایی صورت گرفته است؟ ۵_ تبلیغات دشمن به نحو گسترده ای بر چه مسائلی تاکید میکند؟ ۶_ شبکه توزیع و انتشارات دشمن در عرصه تبلیغات چگونه ارزیابی میشود؟ ۷_ آیا حسابرسی دفاعی نشانگر آمادگی مطلوب نیرو ها و مردم در مقابله با جنگ روانی به صورت مستمر وجود دارد ؟ ۸_ آیا تحلیل و ارزیابی از کیفیت عملکرد ، مطابق استانداردهای معین در زمینه دفاعی ، متضمن چه اهدافی میباشد ؟ و پیامدهای آن کدام است ؟ ۹_ آیا تحلیل و ارزیابی از برنامه ریزی مدون ، حاکی از وضعیت موجود و توسعه و پیشبرد اهداف اقتصادی و دفاع در مقابل تهاجمات روانی میباشد ؟ ۱۰_ آیا برنامه های آموزشی در ابعاد مختلف کافی هستند؟ ۱۱_ تحلیل و ارزیابی از میزان توسعه روشهای تبلیغاتی دشمن ، به پیگیری چه اهداف و زمینه هایی دلالت دارد ؟ ۱۲_ بهبود در سطوح فناوری با هدف مقابله با تهاجمات روانی ، در چه زمینه هایی استقرار
می یابند ؟ ((نقل از کتاب بحران شایع مولف: افشین نجفقلی دوست کارشناس ارشد مدیریت دولتی انتشارات تینای طهرانی تهران ۱۳۹۵_۱۳۹۴ هجری شمسی ۲۰۱۶ میلادی صفحات ۴۲ و ۴۳ ))